Boekrecensie Wie is Adam Westerman? - Henk Hardeman door Jinte H. (Leespanel)

Wie is Adam Westerman?

--------------------------------------------------------------------------

Als ik het boek moest omschrijven in 3 woorden zouden dat "mysterieus, levensecht, spannend

Mysterieus: omdat er zo veel vragen in het boek zitten en dingen die opgelost moeten worden. Door het hele boek zit je met vragen is je hoofd en weet je niet wat er gebeurt.

levensecht: als je je een beetje dingen voor je kan zien is dit echt een geweldig boek. Alles wordt duidelijk beschreven en je kan het echt voor je zien hoe alles gebeurt.

Spannend: er zit een en al spanning in. Daar begint de titel al mee, want ja wie is Adam Westerman? Je gaat gelijk denken over dingen zoals wie is Adam eigenlijk? In het boek zelf zijn ook genoeg kleine spannende cliffhanger waardoor je maar door wil lezen.

Wat ik van het boek vind:
Als ik eerlijk ben vond ik zelf het begin niet geweldig. Ik werd niet echt in het boek getrokken voor mijn gevoel. Het begin van het boek was in mijn ogen een beetje langdradig, ook omdat ik al zoon soort boek had gelezen die wel heel voorspelbaar was en ik dus niet leuk vond had ik niet echt veel vertrouwen in dit boek. Er was geen actie en er gebeurde gewoon niet heel veel in het begin van dit boek,  maarrr  toen ik eenmaal iets verder ging lezen werd ik echt meegezogen in dit geweldige verhaal.
Er zit een hele mooie verhaallijn in dit boek die goed te volgen is en genoeg spanning om je op je puntje van je stoel te houden. Ik zat de hele tijd te denken over dit boek zelfs als ik hem niet aan het lezen was! ik vertelde aan mijn ouders over het boek en wat er wel niet gebeurt maar ze snapte er natuurlijk helemaal niets van. Toch bleef ik het vertellen want alles wat in dit boek gebeurde moest ik kwijt aan iemand. Het boek was in mijn ogen echt heel goed geschreven en na het begin heb ik nooit een moment gehad waarbij ik het saai vond of wanneer ik vrijwillig ben gestopt met lezen. Als het aan mij lag had ik hen in 1 dag uit.

Waarom zouden anderen dit moeten lezen? waarom wel en/of waarom niet?

Ik zou dit boek zeker aanraden aan iedereen die van spannende boeken houdt en graag wat actie en mysterie erin zou willen. Het is niet een mega dik boek dus hij kan lekker overal mee naar toe en je kan hem dus overal lezen.

Ik zou hem niet aanraden voor mensen die over de dood(zelfmoord) en naalden niet goed kunnen lezen want dit komt er wel in voor. Als je je er niet fijn bij voelt omdat je misschien een naaldenangst hebt of dat je de dood niet fijn vindt moet ik je waarschuwen dat dit wel voorkomt in dit boek.

wie is je favoriete persoon uit het boek?

Mijn favorieten persoon uit het boek is Lotte. Ik kan niet veel vertellen over waarom omdat ik anders erg veel spoilers ga geven maar ik vind Lotte mijn favoriet omdat ondanks dat mensen nee tegen haar zeggen doet ze het wel. Ze staat voor haarzelf op en ik respecteer dat. ook doet ze alles met een reden en meestal doet ze dingen voor een ander en niet voor haarzelf. Ik zie mezelf daar wel in omdat ik net zoals haar mezelf voor andere zou zetten. daarom is Lotte mijn favoriet.

Eindigt het verhaal mooi of zou je er wat aan willen doen? En wat dan?

Ik vond dat het einde mooi eindigde en dat je duidelijk een einde kreeg en niet een saai laatste zin zoals 'ze leefde lang en gelukkig' je kreeg een mooi uitgebreid einde en je wist precies wat er met iedereen in het boek gebeurt is. Ik zou een ding veranderen aan het boek in het einde omdat er iets onnodigs gebeurt met een persoon. Deze persoon verdiende het einde hoe het gelopen is niet.

Nieuwsgierig? Bestel het boek dan hier