De leerling-toveraar

Gepubliceerd op 18 september 2022 om 16:37

Boekrecensie van De magische wereld van Charlie, dl1 De leerling-toveraar - Audrey Alwett  door Maryam

Mijn naam is Maryam en ik mocht van het magisch leesgenootschap het boek De magische wereld van Charlie de leerling-tovenaar van Audrey Alwett lezen. Toen ik het boek uitpakte, werd ik gelijk enthousiast over de cover van het boek. Het zag er heel indrukwekkend uit. Het doet magisch aan. Er staan versierde letters en magische tekeningen op. Toen ik de achterkant van het boek las moest ik meteen denken aan de serie ‘Just add magic’.

Het boek gaat over een jongen, genaamd Charlie. Hij maakte op een dag een grap met zijn oma. Die grapjes maakten ze altijd. En dan deed zij alsof ze boos op hem was. Maar toen bedacht hij zich dat ze het dit keer wel heel goed speelde. Een paar maanden later was zijn oma weggelopen. Niemand wist waarheen totdat ze een schokkend telefoontje kregen. Zijn oma was haar geheugen kwijt. Toen ze terug was, ging hij naar de kamer van haar oma. Er stond een kist en die kist riep hem. Hij zag een spiegel en keek erin. Zijn oma kwam erin tevoorschijn. Ze zei dat ze had gefaald, en zij niet meer langer de prijs kon betalen. Hij naar ene meester Lin. Daar ontmoette hij Sapolida/Papyra. En hij merkte dat alleen zij drieën het geheugen van zijn oma konden terugvinden en de wereld konden redden. Charlie wordt ingewijd in de wereld van de tovenaars. Hij moet zijn oma redden en…….. Als je wil weten hoe het verder gaat, dan moet je het boek kopen bij de boekwinkel de Toverlantaarn.

Ik vond dit boek heel leuk om te lezen, omdat het, zoals ik al zei, heel veel weg heeft van de serie ‘Just add magic’.  Het is een boek in het genre fantasie. Dit genre vind ik zelf heel leuk om te lezen. Verder vind ik het ook heel leuk dat de hoofdstukken best grappig zijn als je ze voor het eerst ziet. Maar als je het boek hebt gelezen, is het wel logisch. Het boek is leuk voor jongens en meisjes. De randen van een nieuw hoofdstuk zijn mooi versierd, maar er zitten niet al te veel plaatjes in. Daardoor kan je er zelf nog veel bij fantaseren. Het boek houdt het spannend en zo ben je er niet snel klaar mee. Na het eerste hoofdstuk was ik ook erg benieuwd hoe het verder zou gaan. Ik geef dit boek daarom 5 sterren.

Wil jij dit boek ook lezen? Bestel hem dan hier: