De erfenis

Gepubliceerd op 4 juli 2023 om 22:37

Boekrecensie De erfenis - Jennifer Lynn Barnes door Jinte  (Leespanel)

Wat een geweldig boek was dit! Spanning, mysterie en vele vragen die geen antwoord hadden.  Jennifer Lynn Barnes heeft De Erfenis op een prettige en vlotte manier geschreven. Daarnaast leest De Erfenis erg vlot weg, mede door de korte hoofdstukken. Tevens word je door de schrijfstijl echt meegenomen door het verhaal, waardoor je samen met Avery de antwoorden probeert te vinden op de vele vragen. Het boek is eigenlijk een grote puzzel en ik vond het heel leuk om zelf ook na te denken over de antwoorden en mogelijkheden.

De kaft van "De Erfenis" is  al prachtig, vooral als hardcover. De coverillustratie met de ballerina en het mes is gewoonweggoed over nagedacht en als je het boek leest weet je waarom. Als ik het boek open, zie ik de schitterende stamboom van de familie Hawthorne. Het ziet er geweldig uit en ik heb gelijk zin om te lezen.

Ik zou dit boek echt aanraden en iedereen, wat voor genre boek je het liefst ook leest. Ik denk dat iedereen wel van dit boek kan genieten, maar vooral mensen die van spelletjes houden en escape-rooms. Het boek draait daar natuurlijk voornamelijk om.

Er zijn ZO veel verschillende karakter in dit boek, van hoofdpersonages tot kleine bij personages. Een van mijn favoriete karakters uit het boek is Max, want wat heb ik gelachen om haar. Met geweldige zinnen zoals ‘“Gloeiende mot, siste Max. “Gloeiende mot, modderfaxende elf.”’ Ik vond Max’s karakter erg creatief, want max scheld niet en komt met briljante vervangende woorden hiervoor.

Het enige jammere aan het boek vond ik hoe de meeste karakters niet echt een duidelijk verhaal bij zich hadden. Ik heb niet het gevoel dat ik iedereen [behalve Avery ] écht goed heb leren kennen. De details over ieders leven bleven een beetje oppervlakkig. Het verhaal draaide vooral om het mysterie rondom de erfenis, waardoor de personages wellicht nog wel het gróótste mysterie kunnen zijn, want je wist niet wat iemand zou doen en wie de persoon echt was.

Het einde van het boek is erg open en laat je misschien met nog meer vragen dan waarmee je begon met lezen. Dat maakt het in mijn ogen echt geweldig en dus nog leuker. Ik zou niets veranderen aan het einde en vond het echt mooi afgesloten, ondanks de losse eindjes, maar dat hoort nauw eenmaal bij het verhaal vind ik. De erfenis is het eerste boek in de serie van 3 boeken, dus je kan er goed van genieten!

Nieuwsgierig naar het verhaal van Avery en de Hawthorne broers?

Bestel dan nu deze prachtige serie: