De zusjes Jennifer

Gepubliceerd op 24 juli 2023 om 23:04

Boekrecensie De zusjes Jennifer -  Nick Garlick,  door Maryam

Hoi, ik ben Maryam en ik mocht het boek ‘De zusjes Jennifer’ lezen.

Waar gaat het boek over?

Dit boek gaat over 5 zussen. Ze heten allemaal Jennifer. De eerste twee zijn een tweeling. De ene heet Jennifer Dag en de andere heet Jennifer Nacht. De volgende twee waren ook een tweeling. De ene heet Jennifer Donker en de andere heet Jennifer Licht. Het laatste meisje heet Jennifer 5. Haar ouders noemden haar zo, omdat ze in haar eentje op 5 mei vijf minuten over vijf was geboren. De moeder van de vijf Jennifers was heel erg ziek geworden. Elke Jennifer en ook de vader ging hier anders mee om. De vader had het de laatste tijd erg lastig. Hij moest in zijn eentje voor de Jennifers zusjes zorgen. De zusjes maakten het hem niet erg makkelijk. De zusjes hadden altijd meningsverschillen en waren altijd aan het kibbelen. Een middag hadden de zusjes Jennifer gevochten met 3 kinderen van hun school. Ze werden een paar weken geschorst. Hun vader had bedacht om ze mee te nemen op vakantie. Ze gingen naar een plek waar hun vader toen hij klein was altijd op vakantie ging en plezier had. Maar het enige wat de zusjes de hele vakantie deden, was kibbelen en weer ruzie maken. Tot de laatste dag. Ze gingen naar een boot en een eiland. Daar was een rondleider. Ze waren helemaal verbaast door alle verhalen. Maar toen ging er iets mis. Een Jennifer viel van de boot af en de andere gingen er achteraan. Ze kwamen op het eiland terecht, maar het was niet zo makkelijk om er weer weg te komen. Hun vader en de rondleidster gingen hulp halen alleen dat duurde best lang. Ze kwamen op het eiland pony’s die nergens heen kunnen. Lukt het de meisjes om hunzelf en de pony’s te redden en wordt hun moeder weer beter?

Wat vond ik van het boek?

Ik vond dit een best leuk boek om te lezen, maar het midden van het boek duurde wel best lang. De zusjes Jennifer maken veel kleine verhalen mee op het eiland en daar kan je best snel afhaken. Ik vond het wel een erg origineel verhaal. Vooral omdat tegenwoordig best veel boeken op elkaar lijken. Alleen dit boek was echt iets anders. Het is ook leuk dat er in het laatste hoofdstuk top tien lijstjes staan met dingen die elke Jennifer leuk vindt. Ik geef dit boek 3 van de 5 sterren, omdat het een beetje langdradig, maar wel een leuk en origineel verhaal was.

Wil jij dit boek ook lezen? bestel hem dan hier: